wtorek, 14 października 2014

DOMINIQUE LOREAU i inspirująca sztuka minimalizmu



Ponad rok temu całkiem przypadkiem narafiłam na książkę "SZTUKA MINIMALIZMU" Dominiki Loreau - Francuzki, która zafascynowana kulturą i sztuką Japonii przeprowadziła się do tego kraju i mieszka tam już od 30 lat. Autorka zachęca w niej do prostszego, ale tym samym bardziej aktywnego, efektywnego i zwracającego na jakość podejścia do życia. Dominique zachęca do pozbycia się nadmiaru przedmiotów z naszego otoczenia, a także do większego zwrócenia uwagi na pracę i odpoczynek.
Jest ona autorem także innych książek, w których opisuje i zachęca do minimalizmu w różnych aspektach życia takich jak : "Sztuka prostoty", "Sztuka umiaru", "Sztuka planowania".

Bardzo polecam książki tej autorki.
Sama przeczytałam je już kilkakrotnie i ciągle do nich powracam.

Polecam serdecznie :)
Ola



źródło zdjęcia: www.empik.com








Pozdrawiam serdecznie :) Ola

10 komentarzy:

Evela pisze...

Bardzo mądre podejście do życia. Gromadzimy całe sterty rzeczy, bez których spokojnie moglibyśmy się obejść a czas poświęcony powiedzmy na ich sprzątanie czy wycieranie z kurzu przeznaczyć na odpoczynek lub dla rodziny.
Trochę wstyd się przyznać - przywiązuję się do ładnych rzeczy i bardzo trudno byłoby mi się ich pozbyć.

Pozdrawiam!

Ewa pisze...

fajna osoba, ja też preferuję nie zagracanie sobie miejsca w którym żyję i nie tylko :)

Agnesss in Africa pisze...

O autorce słyszałam i zafascynowana ideą zmniejszania posiadanych przedmiotów, zaopatrzyłam się w jej pozycje, czekają na swoją kolej.

Ciekawa interpretacja tematu :)

Pozdrawiam!

Unknown pisze...

Fajne zadanie bo czyta się o inspirujących ludziach i poznaje inspirujące książki.

Z filiżanką kawy pisze...

Bardzo przydatne informacje, nie znałam tej kobiety, ale jej filozofia życia wydaje się być bardzo "akuratna", że tak to trochę niefortunnie ujme. Poszukam jej książek w bibliotece.

Ilona Popławska pisze...

minimalizm ma coś w sobie

www.agatakwiatkowska.blogspot.com pisze...

Ojo joj...MINIMALIZM to najtrudniejsza sztuka :) Ale książka cenna, mam, znam i rownież polecam.

Iwona Sobieszek pisze...

Bardzo ciekawa propozycja. Z pewnością po nią sięgnę.

Iwona Sobieszek pisze...

Bardzo ciekawa propozycja. Z pewnością po nią sięgnę.

Unknown pisze...

Tak, to trudne ,ale polecam. mozna sie przekonać do takich akcj ijak bookcrossing, i chętniej pozbywamy się tego co nie jest nam konieczne. i jest duzo lepiej.